Boom Bust

Boom Bust

onsdag 14. januar 2015

Intervju med Howard Marks fra Oaktree Capital Management


Her er et intervju med Howard Marks, en av grunnleggerne av investeringsselskapet Oaktree Capital Management. Til forskjell fra de fleste intervjuer man finner med Marks og andre investorer så snakker de her om utradisjonelle temaer. Bla. forteller Marks om hvilke utfordringer han og sine kompanjonger møtte da de skulle etablere Oaktree, hvorvidt han anbefaler folk å vende tilbake til skolebenken etter å ha påbegynt en arbeidskarriere, hans syn på flaks og dets innflytelse på ens egen suksess, hvordan hans venner og familie påvirker hans suksess, om sin fortid i Citicorp, om det beste rådet han fikk fra sin far før han begynte å jobbe, og mer til.


Hvis du ennå ikke har lest Howard Marks sin bok The Most Important Thing: Uncommon Sense For The Thoughtful Investor så anbefaler jeg den. Den er ikke teoretisk eller matematisk, men tar mer for seg Marks sitt syn på hvordan en investor bør tenke og oppføre seg. For min egen del føltes det litt som å finne meg selv da jeg leste boken. Ikke fordi jeg er i nærheten av å være på nivå med Marks hva gjelder intellekt, men fordi så mange av de tingene han skriver om er ting jeg kjente meg igjen i og har tenkt mange ganger tidligere, og også til dels skrevet om på bloggen. 

Du kan lese Marks sine egne ord om sitt syn på markedet i hans jevnlige memoer som publiseres på Oaktree sin hjemmeside. Du finner disse via denne lenken.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar