Boom Bust

Boom Bust

onsdag 17. oktober 2012

The award for innovation in interest rate manipulation

Dette må jeg si var et ganske morsomt påfunn av noen kreative og vågale unge mennesker. De snek seg inn på den årlige Investment Banking Awards i London, og tok egenhendig initiativet til utdelingen av en helt ny pris: prisen for rentemanipulasjon! Prisen gikk som du ser til Barclays.

Uten å ta fra disse folkene for mye ære for stuntet, så må jeg likevel legge til at prisen etter mitt syn nok egentlig burde gått til the Bank of England og andre sentralbanker verden over. Som jeg skrev i et innlegg om LIBOR-saken 9. juli:
Banksjefen i Barclays var nok ikke annet enn en liten brikke i et mye større spill arrangert av politikere og sentralbanker, og ble kastet for ulvene av hyklerne i mektigere posisjoner. Nå må media bare kjøre på og avsløre disse heslige og dobbeltmoralske hyenene!
Jeg har for øvrig skrevet mer om LIBOR/NIBOR her, her, her og her tidligere, hvis dette skulle være av interesse.

Her er stuntet med prisutdelingen:

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar